星期三, 3月 16, 2011

Be Thou My Vision (2) (你是我願景)

以下是 Be Thou My Vision (你是我願景) - Selah版的中英文歌詞:

1. Be Thou my vision, O Lord of my heart;

    Naught be all else to me, save that Thou art.

    Thou my best thought, by day or by night,

    Waking or sleeping, Thy presence my light.

1. 你是我願景,求我心中王,

    我別無所慕,惟主我景仰,

    主是我思想,白日或黑夜,

    醒來或睡著,慈容作我光。

2. Be Thou my Wisdom, Thou my true word;

    I ever with Thee, Thou with me, Lord;

   Thou my great Father, I thy true son;

   Thou in me dwelling, and I with Thee one.

2. 你是我智慧,成為我箴言,

    我願常跟你,你作我良伴。

    你是聖天父,我得後嗣權,

    你住我心殿,我與你結連。

3. High King of heaven, my victory won,

    May I reach heaven's joys, O bright heav'ns Son!

    Heart of my own heart, whatever befall,

    Still be my vision, O ruler of all.

3. 天上大君王,我贏得勝仗,

   輝煌的太陽,天樂可分享。

   境遇雖無常,但求心中王,

   永作我願景,掌管萬有者。

4. Thou and Thou only, first in my heart,

    High King of heaven, my Treasure Thou art.

4. 惟有主基督,能居我心中,

    你是天上王,珍寶你權能。

整首歌可以在iTunes 或 YouTube下載Selah的歌來聽, 或是可以在早上約6:55AM去聽桃竹苗的FM97.5 IC之音 "早安,我的朋友" 節目的片尾曲.

3 則留言:

  1. 「主事我萬有(成為我異象)」是這首歌的中文詩歌名稱, 今年(2013)公差旅行美國時, 去我姊姊家作客, 週日早上她帶我去教會, 一進門聽到的詩班音樂,就是唱這首歌, 因為每天早上在上班的路上,都會轉到IC之音去聽這首歌的放映, 來美國出差時,能聽到它, 使我感到溫馨及欣喜.

    回覆刪除
  2. 「主是我萬有(成為我異象)」

    回覆刪除
  3. https://www.youtube.com/watch?v=Pg8AdkCR7gI

    回覆刪除